10 zajímavých videí ze světa Formule 1

7. června 2016 v 13:44 |  Desatera
Docela ráda bych se s váma podělila o videa, která si získala mou pozornost (což je občas fakt těžké, protože mě kraviny nezajímají - důvod proč ně některé poznámky a komentáře postrádající smysl prostě neodpovídám). Na druhou stranu, pokud by někoho tahle videa nezaujala, je to na zvážení poruchy ADHD...




KTERAK RED BULL VYSLAL WEBBERA SESTŘELIT PRVNÍHO, NA KOHO NARAZÍ
Sice se teď dost řeší pokaždý pit stop Ricciarda, ale přiznejme si, že to rozhodně nebylo poprvé, kdy dokázal RB pokazit někomu závod. Své by o tom mohl vyprávět Mark Webber a britský kameraman, k němuž během závodu v Německu v roce 2013 doputovala špatně nasazená Webberova pneumatika dřív, než se vůbec od svého týmu stihl pořádně vzdálit.

Člověk by skoro řekl, že ve chvíli, kdy začne RB preferovat jednoho ze dvou jezdců, týmová dvojka by si měla lépe hlídat pit stopy.


TROJKA V BOXOVÉ ULIČCE
V boxové uličce bylo pěkně rušno taky během VC Kanady v roce 2008. Zatímco si Kimi Raikkonen toužil počkat na zelenou, Lojza to považoval za zbytečné zdržování a chtěl Kimiho trochu potlačit. Výsledkem bylo, že Raikkonenovi pokazil závod, sobě urval křídlo a očividně naštval Rosberga, který svého polovičního krajana pomstil a pro jistotu Lojzika pěkně skřípl. Raikkonen to tehdy docela trefně okomentoval slovy: Když je na konci boxu červená, musíte zastavit. Pak přijede nějaký slepec, nabourá do vás a rozbije vám auto.



"ZAVŘEL JSEM DVEŘE A ON DO NICH STEJNĚ VLEZL..."
Když nemá HipHop pohodu doma, většinou to někdo na trati docela dobře pozná. Massa by mohl hodiny a hodiny mluvit. Když už teda přiznáme, že Lewis jako jezdec za něco stojí, musíme si přiznat, že občas by skutečně ve voze potřeboval slepeckého psa a lepší odhad k tomu. Jelikož se asi považoval za Raikkonena a tudíž královnu silnic, ve Španělsku toho Mergly moc neodjely, Lojza tam posekal trávu a následně sestřelil Rosberga. Zatímco Nico ve Spa aspoň přiznal, že Hamoše sestřelil schválně, Lojza ještě řekl, že to byla Nicova chyba. Kámo, ty vůbec nevíš...

SCHUMACHEROVA TŘÍKOLKA
Někdo může tvrdit, že pravidla Formule 1 jsou postavená na hlavu, což je 200% pravda. Horší než pravidla už jsou pouze jezdci v poli, což jsou povětšinou pouze marionety. Jedním z vnitřních pravidel je pokuta například za to, když někomu chcete dát do držky. Že si z toho ale SKUTEČNÍ JEZDCI nedělali těžkou hlavu dokazuje video ze závodu v Belgii roku 1998. Michael Schumacher tehdy musel po menší kolizi dorazit do garáže pouze na třech kolech, což ale perfektně vyzdvihlo jeho závodní dovednosti, neb někteří dnešní piloti nejsou schopni od startu na první přezutí dojet ani na čtyřech, natož na třech. Zpátky k věci, Schumi měl potom strašnou chuť dát Coulthardovi pěstí do bříška, k čemuž nakonec nedošlo... Dokážete si představit, že by podobně reagoval třeba Sebastian Vettel na nehody s Kvyatem? Nebo jinak, dokážete si představit, že by za každý svůj fault dostal Maldo přes hubu? Myslím, že za tu chvilku, co se v F1 ohřál, by ho už ani v garáži nepoznali...


ALONSO A JEHO PĚSTIČKY
Slíbila jsem sice, že dám Alovi pokoj, jako dáreček k tomu hezkému umístění, ale dneska už to neplatí. Ostatně, ošidit vás o video, kdy Allbonzo vyhrožuje bojujícímu Petrovovi, jehož osobu následně RB oslavoval, to by bylo skoro trestným činem. Smutné je, že za pár let Allbonzo mohl podobně gestikulovat už pouze na Manory, popřípadě na někoho, kdo mu dává kolo, protože na nic jiného to s McLarenem nebylo a pokud se v příštích závodech nebude McLaren těšit z postupného úbytku šoférů na trati, ani nebude.

ALONSO A JEHO MAŠINA
Protože je čas od času tento španělský jezdec studnicí dobré zábavy, věnuju mu ještě jednou prostor v tomto článku. Tentokrát zavzpomínáme na Hungaroring 2015, kdy Alovi selhal stroj, který chtěl za pomocí traťových maršálů odtlačit do garáže a nechat mašinu znovu nahodit. Vymstila se mu neznalost pravidel, které hlásají, že aby mohl vůz v kvalifikaci pokračovat, musí do garáže dojet sám, ne být dotlačen. Tak aspoň lajk za statečnost a za to, že na fanoušky mával jinak než na Petrova.

MALDOVO SETKÁVÁNÍ NA TRATI
Nemám chuť tenhle výsek z toho, co všechno dokázal Maldo na trati předvést, komentovat, nicméně brzy tomu asi zasvětím minimálně jeden článek, protože Pastor si to prostě zaslouží. Je mi docela líto, že ho z F1 vyrazili, a taky to, že nejezdil nikdy víc vepředu, protože by to mohla být neuvěřitelně krásná podívaná. Prostě jedete, jedete, máte první místo, a najednou bum, venezuelský traktorista vám otevře auto jak konzervu.

STAŘÍ ZNÁMÍ TI GUMY NEVYMĚNÍ
Pro Lewise Hamiltona byl přestup k Mercedesu nepochybně těžkou záležitostí. Kromě toho, že spousta lidí nevěřila tomu, že se Mercedes stane dominantním, musel si madafaka HipHop zvykat taky na novou garáž a tým, který mu přezouvá pneumatiky. No a v Malajsii na to, ehm, kapku zapomněl. Bohužel mu nepomohlo ani to, že se stavil u starých známých, kteří poodstoupili a dali mu tak najevo, že se u nich v garáži se sadou pneumatik pro Lojzika už prostě nepočítá.

KUBICA A MOBIL V AUTĚ
Motto Think before you drive je docela hezké. Nápad zakázat tabákové nebo alkoholové reklamy v F1 taky. Ale tým Roberta Kubicy patrně zapomněl na to, že během řízení by se nemělo ani telefonovat. A tak pro jistotu Robertovi nechali v kokpitu telefon, kdyby během závodu potřeboval zavolat třeba domů co bude večer k jídlu, nebo tetičce do Rakous, že je zrovna na závodě a optat se jak to jde tam u nich.

POSLEDNÍ JÍZDA AYRTONA SENNY
Jsou situace, u kterých se nehodí trollit. A smrt na trati je jedna z nich. Na závěr článku tak záměrně přidávám video, které ukazuje poslední chvíle života Ayrtona Senny, který do kokpitu naposledy usedl v roce 1994 během závodu na italském okruhu v Imole.


A jaké video máte s F1 zafixované vy?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama